Wikia

SSO - Allt om Star Stable och Starshine

Fort Pinta

Kommentarer0
1 048sidor på
denna wiki
Fpsight
Fort Pinta ovanifrån, så som det såg ut innan hamnen tillkom.
ZijenaLades till av Zijena
"Fort Pinta byggdes under vikingatiden när krig rasade. Idag är det en populär turistattraktion."

Fort Pinta är ett fort som ligger på en udde i New Jorvik. Fortet är ett populärt turistmål som drivs av Alex's lillebror James. För att komma till Fort Pinta så rider (eller går/springer) man över en stenbro.

Historia

Fortet byggdes under vikingatiden och användes under många krig som skydd och bostadsplats.

Borgen byggdes ursprungligen av Jon Jarl på 1200-talet, men moderniserade Guvernör Gareth med 1600-talets modernaste försvarskonstruktioner. Det var även Guvernör Gareth som gav borgen dess nuvarande namn.
26330
Fort Pinta så som det såg ut innan det nya stallet byggdes
ZijenaLades till av Zijena

Stallet i Fort Pinta

Stallet i turistmålet ligger lite avsides från de många butiker som finns i fortet. Tre hästar står i stallet och en transport finns tillgänglig i närheten. Fort Pinta har även en Hästtränare.

Efter uppdateringen den 19 december 2012 finns det numera två stall vid Fort Pinta. Ett "nytt" huvudstall i samma stil som stallet i Moorland, vilket spelaren även har möjlighet att göra till sitt hemstall, och det "gamla" stallet som användes som huvudstall vid fortet innan uppdateringen kom. I detta stall står det numera köpbara hästar utplacerade.

Tillgängliga hästraser

Dagliga uppgifter

Café Pinta

Huvudartikel: Café Pinta
Café pinta
Café Pinta då diskoteket är öppet
ZijenaLades till av Zijena
Disco
Dansgolvet i discot
ZijenaLades till av Zijena
Café Pinta är ett café och ett disco beläget i Fort Pinta med havsutsikt. Diskoteket är öppet på fredagar och lördagar, då spelaren har möjlighet att dansa på det speciella dansgolvet. Oavsett om discot är öppet har spelaren alltid möjlighet att gå in i cafét och sätta sig på en av stolarna, därmed kan det bidra till mer naturliga positioner medan spelare chattar med varandra. En säkerhetsvakt står utanför caféet och delar ut uppdrag till spelaren varje onsdag. Dem handlar bl.a. om att man ska sätta upp afficher och byta ut lampor i discot.

Fort Pintas hamn

Fort Pintas hamn är belägen på fortets södra sida. Hamnen är för tillfället tom, om man bortser från pråmen där det just nu är möjligt att köpa Jorvikiska ponnyer.

Butiker

Befolkning

Championat

Nedanför fortet ligger startplatsen till Fort Pintas Championat.

Trivia

  • Fort Pinta är döpt efter Santa Marias systerfartyg som seglade under Columbus.
  • Fort Pinta har förändrats mycket under SSO's historia. Fortets torg stod från början tomt sånär som på tre affärer, men har sedan dess uppdaterats med skönhetssalonger, Café Pinta, fler butiker, Jorviks första djuraffär, några tornrum och en större hamn.

Slumpartad wiki